Redovisning

Nu skall jag redovisa om jag gjorde min läxa igår.

 

Jo, jag köpte anteckningspapper till filofaxen. Rosa och blå blev det. Och jag köpte en bok på engelska som jag skall redovisa på engelskan. Det blev A Farewell to Arms av Ernest Hemingway (Trotts att Erik tyckte att Hemingway är tråkig, jag hoppas att de böcker du har lånat av mig inte är lika tråkiga. Hur går det föresten med den läsningen?) av någon anledning hade jag föredragit Den gamle och havet. Men den fanns inte inne. Nu får vi se vad jag tycker om den här boken, har aldrig gett mig på de stora författarna förut. Den mest kända jag har läst är C S Lewis böcker om Narnia. Den bok jag köpte hade på litteraturlistan två stjärnor vilket betyder att den är svår. Nu återstår det att se om den är för svår för mig  att läsa.

 

När jag hade köpt vad jag skulle. Gick jag och satte mig på Wene's Cofee med en kopp Rooibos te och en choklad boll, för att montera in anteckningsbladen. Sedan satt jag och tittade på människor medan jag drack mitt te. När jag skulle gå träffade jag på Gunnar. En pigg herre på 88 år med ett rätt osande språk. Men vi hade en trevlig pratstund där på kaféet fram tills man i högtalarna talade om att gallerian stängde. På 45 min avhandlade vi allt från pensionärernas situation till invandrings problem. Det kan man kalla speedsamtal. Gunnar hittar du hit till bloggen så var det ett trevligt samtal vi hade.

 
Må gott alla - och läs en bok:)

 ps. Har du inget annat att läsa, håll till godo med den här bönen ;D


 LAN-bön


Vår Überoper, du som är på nätet
Låt Din skill bli helgad.
Låt Din VR komma.
Låt Din vilja ske i subnäten, såsom på backbone. 
Ge oss i dag det hack vi behöver
och förlåt oss våra errors,
liksom vi har förlåtit de som buggar mot oss.
Och utsätt oss inte för lagg
utan rädda oss från DOS-attacker.
Ditt är nätverket,
Din är routingtabellen och accessen i evighet.
Enter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0