Att skriva

Hur många skribenter är det som har kommit på ett bra ämne att skriva om när man är på språng? eller att man har fått några meningar att börja med som sedan hade kunnat utvecklas till något bra och sedan, när man kommer hem och sätter sig vid datorn, är det helt bortfluget. Man mins det helt enkelt inte, pust väck. Hjärnkontoret är helt renspolat och blank polerat. Det finns ingenting där. Man sitter bara och stirrar med tom blick rakt in i skärmen och undrar vad det var som hände.


De händer mig konstant. Jag borde ha en liten skrivbok och penna i väskan som jag kan skriva ned sakerna på en gång när det kommer. Sedan kan jag välja och vraka bland en massa ämnen, händelser och tankar att skriva om. Det vore väl nice. Men hur disciplinerad är jag? Noll och inget. Jag tänker "det skall jag komma ihåg" eller "det vill jag skriva om" men när jag skall skriva är det lika bortblåst som dammkorn i en höststorm.


Det borde vara enkelt för mig att kunna anteckna i och med att jag har filofax. Allt jag behöver göra är att köpa fler anteckningssidor, som jag låter bli att fylla med en massa annat klotter. Kanske jag borde göra det nu på en gång. Jag behöver också köpa eller låna en bok på engelska som skall redovisas ganska snart efter höstlovet. Redovisningen skall ske både muntligt och skriftligt, så det är dags att sätta fart om jag skall hinna det. Har tänkt mig någon bok av Hemingway. Har inte läst någon bok av honom så det kan vara dags nu, eller vad tycker du?

 
Må gott

 

 

DSCF6424


Kommentarer
Postat av: Erik

Där satt du ord på kännslan! Jag avskyr mig själv när jag vet att jag för bara någon timme sedan hade ett NOBELPRISGRUNDANDE ämne att skriva om, så kastar man bara bort möjligheten för att man är utan anteckningsblock...

Förresten: Hemmingway är jääääääääättetråååååååkig!!:P Haha!

Erik.

2009-10-28 @ 16:35:57
URL: http://erikfangstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0