Grönt + Blått = Rött

Vad är nu detta för en addition? Skall mp och m gå ihop i en allians, eller? Oj, vilken röra det skulle bli. Det skulle verkligen bli rött eller kanske närmare bestämt en brunaktig sörja.

Nä, Det handlar om färgade ögonlinser. Jag fick ett par blåfärgade linser utan styrka av min äldsta dotter. De var förstora för henne och hon tyckte jag kunde pröva dem. Sagt och gjort. Efter en halvtimmes trixande fick jag äntligen in den ena linsen i ögat. Tar en titt i spegeln och mår illa. Jag har näst intill skogsgröna ögon av naturen. Nu stod jag där med ett blått och ett grönt öga. Linsen åkte kana i ögat som om den vore på en skridsko is. De stunder den låg i rätt läge såg jag inte klok ut. Ärligt talat, jag såg sjuk ut. Blå ögonfärg är inget för mig - så länge det handlar om mina ögon. Jag gillar min egen färg mycket bättre så jag tar ut linsen. Men i och med att linsen hade åkt runt i ögat så blev det irriterat och är så fortfarande två dagar senare. Ögat är rött och skaver. Därför stämmer additionen Gröna ögon + blå linser = röda irriterade ögon. Linser - no more. Det får fortsättnings vis bli glasögon för min del. Jag har haft det i 32 år så det får duga resten av mitt liv också. Och min ögon färg har jag haft hela mitt liv så den får även fortsättningsvis duga åt mig.

Må gott.

ps. Det var helt nya linser som var oanvända. Så nu behöver du inte fundera på det ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna G

Vad kul att du hittade min blogg!

Allt bra med dig?

Här är det mycket barn och jobb:-) Hektisk underbar period:-) men idag har vi bara mysit och julpyntat.

Jobbar du kvar på Ja till livet?

Kram

2008-11-29 @ 19:40:54
Postat av: Karin

Allt är bra. Och ja, jag har kvar samma jobb som förut :)



Må gott

2008-11-29 @ 20:09:28
URL: http://grejsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0