Kallt i dammen

dag kl 7 var jag ut och titta till dammen. Vattnet var bara 13 grader varmt. Fiskarna frös och mådde inte så värst bra. Vad hade hänt?

Jag kollade varför inte doppvärmaren fungerade. Trots att jag hade kontrollerat att jag satte i rätt kontakt flera gånger så upptäckte jag att det var reningsverket som var igång. Det värmer inget vatten utan håller det bara rent. Vad hjälper det fiskarna om vattnet är rent men det är för kallt för dem att leva? Snabbt som ögat satte jag på vattenslangen med varmt vatten och bytte ut en del av vattnet samt bytte kontakt för att för att få igång doppvärmaren. Trotts mina räddningsinsatser dog två av fiskarna. En liten sorglig begravning ägde rum inne på toaletten. *snyft*.

Hela den här händelsen blev en liten mini predikan för mig. Hur viktigt det än är med ett rent predikat evangelium (rent vatten) får man aldrig glömma att hålla en kärleksfull och varm atmosfär i församlingen (tempererat vatten). Annars fryser människor bokstavligt ihjäl andligen och församlingen blir hård och dömande. Bokstaven dödar - Anden ger liv. Ha överseende med varandras misstag och be för dem som syndar. Du skulle nog själv vilja ha en kärleksfull upprättelse om du har felat eller fallit. Jag skulle i alla fall vilja ha det.


Må Gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0