Det kommer mera

Hej!


Jag tänker under ett par eller några inlägg berätta om platser som fascinerat mig och som jag har besökt. Det kommer att ta lite tid för mig att få till dem då jag behöver söka lite bakgrunds fakta och skriva ned allt i World för att ha stavningskontroll. Tyvärr är jag dyslektiker. Det har väl i och för sig aldrig stoppat mig hittills. Är utbildat läkarsekreterare och jobbar nu som kanslist. Har skrivit mycket i skolan och gillar att skriva.


Som lite kuriosa kan jag nämna när vi hade uppsatts skrivningar i skolan. Då var lärarnas troliga reaktion (med tanke på deras trötta blickar och djupa suckar när jag lämnade in mitt alster): Lenas uppsats, färdig rättad; Olas uppsats, färdig rättad; Kajsas uppsatts, färdig rättad; Karins uppsatts, oj mer tid till rättning tack *suck*. Inte bara för alla felstavningar - de var många, utan för att uppsatserna var långa. Mina uppsatser kunde täcka mer än en halv skrivbok med tättskrivna sidor. Vi behövde aldrig begränsa oss till ett visst antal ord eller meningar, så jag tog förstås min chans och lät min kreativa sida ta över. Mina lärare genom åren sa aldrig till mig vad de tyckte om mina uppsatser, men till mina föräldrar sa de vad de tyckte. Intressant läsning med mycket stavfel. Jo, en gång gjorde en svenskalärare det på högstadiet, alltså talade om för mig direkt vad hon tyckte. Den gången hade jag skrivit om missbruk. När hon såg vad jag tänkte skriva om trodde hon först att jag hade tagit mig vatten över huvudet, men när hon läste det jag skrivit så tyckte hon om det. Fråga mig inte idag vad det var jag hade skrivit för det mins jag inte, men jag mins hennes reaktion.


Så tillbaka till det jag började med. Det kommer några korta eller längre skildringar av mina reseupplevelser.


Jag lägger ut några bilder jag tog i Kina när jag var där i september 2006.

Må så gott i väntan på sommaren :)



Det gamla Kina
 Bakverk i PekingPekingLama templet i PekingMorgonövningar i Pekings parkerKinesiska murenVy från sommarpalatset, PekingTrädgård i förbjudna staden, Peking
Solnedgång i nya Kina


Kommentarer
Postat av: Paula

mm! kina! fina bilder!

2008-04-16 @ 12:59:59
Postat av: Karin G

Svar till Paula:
jepp och mer kommer när jag har skrivit ihop det :) Kul att du gillar bilderna.

Må gott

2008-04-16 @ 13:02:24
URL: http://grejsar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0