Mormors rutor, poncho, tossor och keramik.

 
 
 
Jag behöver något att göra när jag är hemma så mycket. Så, jag började att sticka tossor men tröttnade på det. Hittade ett fint yllegarn och började på en poncho. Den är ännu inte klar men jag håller på med framstyckena och bakstycket är klart. Här om morgonen tog jag virknålen och räknade ut hur man gör mormorsrutor med hjälp av en stickbok jag fått i julklapp av en vännina. Nu har jag gått bananas på mormorsrutor. ;) 
 
Keramiken är kul. Jag har lera hemma och tänker gå lös på den under helgen. På kursen på tisdag har jag förmodligen åtminstone en sak att glasera om den inte gick sönder i bränningen. Lite bilder på mitt skapande :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0