Nyår

Det smäller runt om i Uppsala som om vi vore mitt i en krigszon. Nya året skall smällas in. Nyss var det julefrid och stjärnor som glimmar över sjö och strand. Nu är det tusentals "stjärnor" och lika många smällar som skall leda oss in i det nya året. Jag har en lugn och trevlig kväll. Nästan panshis varning. Men måste man skrika och tjoa in det nya året? Går det inte lika bra med eftertanke och stillhet? Jag föredrar det senaste. Om jag inte har somnat vid 12 så skall jag och min väninna som firar nyår med mig gå och titta på fyverkerierna som smälls av från slottsbacken. Vi stannar i området och tittar. Fyverkerier är trevliga men på behörigt avstånd.

Jag har inte glömt av bloggen och min föresats att fortsätta skriva om min Sri Lanka resa för snart ett år sedan. Jag har bara inte ett fungerande internet uppkoppling. Därav det väldigt sporadiska bloggandet. Men jag kommer behöva ett väl fungerande internet i februari, hoppas jag. Jag har sökt en utbildning till personaladministratör på distans. Håll alla tummar och tår för att jag kommer in.

Jag önskar alla läsare som trillar in här ett

GOTT NYTT ÅR

Må gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0