11 oktober

är det i dag och jag sitter fortfarande ute och äter min frukost och läser morgontidningen.

Hur gör man för att överleva den växande kylan när man sitter ute i trädgården och äter frukost? Jo, man har en jacka på sig :D Svårare än så är det inte. Man bör kanske inte vara barfota utan ha åtminstone ett par skor på fötterna, även om jag är lite slaravig med den saken. Vill hålla sommaren kvar så länge det går men det är bara att inse. Sommaren är slut. Nu har man bara minnen och bilder från sommarens varma och soliga dagar och så får man vänta till nästa sommar gör sin ankomst. Men dit är det rätt länge och man får ta ett djupt andetag och hoppas att vintern inte blir lika lång och jobbig som den förra. Som tur är verkar det bli ett litet avbrott för en utlandsresa för min del. Siri Lanka är det tänkt i slutet av februari. Varmt och skönt hoppas jag.

I kväll är det 2:a sångövningen inför den stundande TV-inspelningen på Ansgar. Det kommer att spelas in 4 gudstjänster i slutet av oktober och de skall sändas i januari och februari. Det skall blir både spännande och kul. Sjunger - än så länge - sopran stämman. Men när tonerna går upp mot höga f och g då undrar jag om jag skall vara kvar bland sopranerna. Altstämman är inte allt för låg så den kanske är att föredra men jag skall ge sopranen en chans till.

Här är några bilder från sommaren som var

Må gott


Campingen Ansia, Lycksele
Ansia


Ansia, Lycksele


Ansia


Kommentarer
Postat av: Josefin Lilja

Fantastiskt vackra bilder från Norrland!

2010-10-22 @ 11:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0