Jag gjorde det igen.

Lät livet rulla på utan att blogga. Men så här är det: Engelska glosor skall gnuggas in och grammatiken skall förstås. Har precis kommit hem. Efter engelska lektionerna i kväll satte jag mig på mitt favorit kaffé och försökte få ordning på pronomen. Ingen lätt uppgift. Varför säger/skriver man som man gör är frågan. Whom, who, it, it’s, this and that  och mycket annat. GAAH. Ja du, det är inte lätt men lite kul och spännande är det på samma gång.

Bibelstudierna börjar igen den 2 februari. Det ser jag fram emot med glädje. Det är så kul och intressant att höra Bosse berätta om moseböckerna. När de är klara börjar han på de fyra evangelierna. Det kommer nog att ta resten av terminen att klara av allt. Men det gör inget så länge inte värken hindrar mig från att komma.

Igår, söndag, var jag på mässan. Efter den åkte jag och en väninna ner på stan för att titta på stövlar till mig. Vi gick och gick och provade oräkneliga antal skor och stövlar av alla snitt och format. Jag blev rätt trött och började känna av värken. Sedan ringde Monica och ville att jag skulle följa henne till Gränby. Där blev det ett antal butiker till och vi avslutade shoppingrundan med att handla hem mat. Men sedan var jag så slut och hade så ont att vi tog en taxi hem. Tjejerna fick fixa maten, jag kunde inte röra mig. Det är faktiskt rätt skönt att döttrarna är stora nu. Tillvaron blir inte riktigt lika sårbar som när de var små och behövde uppmärksamhet och hjälp.

Summan av hela dagen var att jag hade haft en riktigt bra och  trevlig söndag även om priset var en sömnlös natt med värk. Jag har haft ont i dag också. Men nu väntar sängen och så är jag förhoppningsvis bättre tills i morgon.

Må gott


DSCF1676
Grejsarbloggens insnöade högkvarter. Mer kyla på väg *burr* Jag vill ha VÄRME NU!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0