Onsdagsmässa

Hm, jag tror att jag har snöat in mig på detta med mässor, vesper, rökelse och liknande. Men å andra sidan finns det ju sämre saker att snöa in sig på. I går var jag på onsdagsmässa på Sankt Ansgar. Första onsdagen i månaden har de förbön för sjuka. De smörjs med olja och ett förbönsteam finns tillgängligt för lite mer förbön om så önskas. Efter det nattvard. Det var en underbar stund. En onsdagsmässa är lightversion av en söndagsmässa som någon sa efteråt. Bra beskrivning tycker jag. Det är mycket frikyrkligt blandat med högkyrkligt i en salig balanserad blandning. Underbart.


Må gott

 


Rökelse


Symbol på:

1. De heligas böner som stiger upp till himlen.

2. Guds närvaro

3. Offer till Gud


ps. Jag hoppas att Fader Bo rättar mig om jag har fel ;)


 Jag ha för mig att rökelsekaret på Sankt Ansgar är finare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0