Livet på landet

Är landet så händelselöst som man kan inbilla sig? När jag såg semesterbilderna började jag fundera. Små gordorna hade konferens på vägen till Holmen, en fick posera. Det senaste grodmodet förevisades. En ödla inspekterade huset. Det slutade med att den själv blev inspekterad. Potatiskupning och grävning för jordvärme. Kossorna hade någon form av sammanträde i hagen. Men ni anar inte min förundran när jag hörde en mistlur bräka ur sig en känd melodi. Här... på landet...?! Det kändes lite overkligt... 


Inga djur eller människor kom till skada vid fotograferingen. Däremot kan jag inte ge några garantier för bilar och traktorer. ;)

Jordvärme

Hästharv modell äldre

Ödla

Ödla

Ödlan fri

Kupa potatis

Groda

Rundabords samtal i smörfabriken

Glass på väg

( Som jag hörde några barn sjunga när de hörde glassbilen: Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn på deras veckopeng! ;D )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0