Då har det hänt...

det är bara att bekänna. Jag är tillbaka i skolbänken igen. God bless my soul.
Ja, jag skall försöka lära mig mer engelska. Gjorde en nivåtest på CVL (Centrum för vuxet lärande). Döm om min förvåning när jag skulle kunna gå på gymnasieengelska. Men blygsam som jag är (läs dyslektiker) så börjar jag med slutet av högstadieengelskan. Jag behöver grammatiken och stavningen. :) Jag har varit på ett lektions tillfälle. Det var kul och jag kunde i stort sett alla orden - bortsett från stavningen då. Men hur beter sig vuxna elever? Svarar i mobiltelefonen mitt under lektion; byter platser och där med skrapar i möblerna i en sal som det ekar rätt bra i; kommer sent och dessutom smyger inte in; efter en timme av två avviker vissa elever o s v. Jag begrep det inte.

När jag kom hem ringde jag min syster och frågade hur det var på hennes lektioner. Min syster, måste jag nog förklara, är vårdlärare på KomVux, talade om att de har klassråd och pratar om dessa saker men det blir ändå rätt rörigt i klassrummet under lektionerna. Men, som hon sa, det är de som bestämmer. OK, tänkte jag, blir det lika rörigt på torsdag kväll kommer jag att på måndag kväll inte kunna vara tyst utan fråga de andra i gruppen vilken ordning de vill ha i klassrummet. Under grammatik genomgången i måndags hörde jag inte riktigt vad läraren sade p g a alla ljud. Hon tog hela genomgången på engelska och jag förstår inte alla grammatiska termer utan jag förstår dem utifrån samanhanget och då behöver jag ha lugnt för att förstå och för att förstå måste jag kunna höra.


Jag håller er uppdaterad om utgången av det hela


Nu skall jag träna på lite glosor och sedan gå i säng.


Sussa gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0