trastar, sparvar, skat(skit)ungar

och kärlekskrankar


Jojo! Det är så det är, med hela naturen i trädgården. Bor man nästan i stan å' har en sån mångfald av naturen utanför dörren så ska man väl ändå inte klaga eller...


När jag kom ut för att sätta mig att läsa min "kära" bok Ett år med Jesus och dricka mitt förmiddags kaffe så möttes jag av förödelsen. Rinnskitar över allt! *uäck*  Det är så man mår illa. Endast en sak går att göra - VATTENSLANGEN. Jag får ta det till helgen. Nu varken hinner eller orkar jag med det. Mer olja till möblerna behöver jag nog också köpa in för att trädgårdsmöblerna skall orka med angreppen av skatungarna.


Skatungarna är en historia för sig. De är otroligt fräcka och övermodiga. Grannens jycke lyckades fånga in den fräckaste av de två - två gånger - utan att den har lärt sig att vara rädd. (jodå, den klarade sig oskadd, blev bara lite omruskad.) En natt när Monica sov hemma i vardagsrummet så försökte den tränga sig in genom en glipa i det öppna fönstret. Gripande! Tänk om den hade lyckats?!  Jag får dåndimpen av bara tanken.


Annars är det bara trevligt. Tänk att kunna sitta ute och dricka förmiddagskaffet och kunna se både talltrast, koltrast och sparvar i olika fasoner i en lite trädgård inte större än mitt eget vardagsrum. Då får man inte klaga tycker jag.


Ja, just det, det var det här med kärlekskranankarna. De har tyvärr bosatt sig inne i lägenheten. Det är tydligen fullständigt omöjligt att bli av med dem. Här om kvällen försökte jag jaga ut den ena (Arash) i över två timmar för att kunna få sova, men då var det en annan fluga som surrade  i vardsrummet som distraherade hanen lika mycket som honan gjorde - Fotboll. Sverige vann tydligen och sedan gick det att jaga iväg fågeln.


Må natur gott




Bildbevisen talar sitt tydliga språk


 
Grejsarbloggens nerskitade högkvarter

Kommentarer
Postat av: BS

Det är mycket med det jordiska...;)

2008-06-17 @ 18:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0