Sommar :)

Sommar och sol, mumma :)

Jag är som ett stort leende. Det är varmt ute och jag kan sitta ute hela dagarna och bara lääääsaaaa och lyssna på fåglarna som kvittrar i buskarna. Ok, litet av brott för jobbet också. Jobbar jag inte får jag inga pengar till hyra och betalar jag den inte har jag ingen stans att sitta och läsa. Och det skulle inte vara något trevligt.

Håller på att läsa boken Ett år med jesus. Kan starkt rekommendera den. Boken är väl tänkt att läsas med en predikan om dagen kanske, men jag kan inte vänta till nästa dag för att läsa nästa predikan med efterföljande samtal. Jag slickar i mig boken som om den vore en glass i sommar hettan, äter jag inte upp den NU så smälter den bort för mig :D Jag tror inte jag har varit så girig på en bok tidigare på detta sättet. En ofrälst granne upplevde mig som "nyfrälst". Så tydligen gör boken någon nytta i mig. Nä, nu kan jag inte sitta inne längre. Jag går ut i trädgården och tar boken med mig. Skall kolla upp mina småfiskar som fick flytta ut i dammen i går också. Hoppas att det inte blev för tidigt så de fryser ihjäl för mig, men de fick ett elemet (doppvärmare) med sig ut som de kan värma sig mot om det skulle bli kallt.

Må gott i sommarvärmen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0