Ökenvärme *pust*

Hett, hett, hett. Jag håller på att vattna för brinnande livet. Det är så det knastrar ute. Det är torrt över allt. När jag står på framsidan av lägenheten ut mot gården så är det runt 40 grander varmt där. Solen ligger på och inte en vindpust. Nu har jag lagt slangen på rosorna vid porten för att de skall få vatten. Men trots torkan så frodas rosorna både på fram och baksidan. Det finns mängder med knoppar så det blir underbart när de slår ut.


Tänk att vindruvsplantan har klarat vintern och nu verkar det som den blommar. Jag vet ju inte hur vindruvsblomman ser ut, men det är något som ser ut som gröna små knoppar i klasar på ett liknande sätt som vinbär.


Jag hoppas att det blir lika mycket björnbär i år som det blev förra året. Vi plockade av drygt två liter på de två plantor jag har på baksidan. Nu blommar de igen, ymnigt. Men jag undrar om humlorna hinner med att befrukta dem, det går så fort nu i värmen. I och med rotblötan tar det väl i ännu mer kan jag tänka.


Njut av värmen så länge vi har den. Ingen vet hur länge det varar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0