Under skatboet

Jag kanske skall "döpa" om min blogg till "Under skatboet" med bild på skatboet och en kaffekopp? ;)  Många av mina inlägg föds när jag sitter och dricker mitt morgonkaffe. Och det gör jag numera utomhus när vädret så tillåter.

Jag försökte undvika att få skatorna att bygga bo här förra året. När jag såg vad som var på gång så chasade jag bort dem så fort jag kunde - och vist de flög iväg när jag var ute- men de var till baks lika fort som jag gick in. Jag han många gånger inte vända ryggen till förrän de var tillbaka. Jag kasta en gammal hadske som jag brukar ha när jag krattar upp mot skatorna. De flaxade iväg till hustaket på andra sidan vägen. Satt där och väntade ut mig. Sedan fortsatte de att bygga. De hade ganska gott om tid. Jag kunde ju inte sitta och vakta dem hela tiden. jag har ett jobb att sköta även om det bara är 2 timmar/dag och sedan är jag ingen nattmänniska. Jag behöver gå i säng i tid på kvällen och då hade de resten av kvällen på sig att bygga samt morgontimmarna. Så ett skatbo blev det och det blev ungar där också. Nu är de tillbaka. Det var bara att ge upp. Frågade Uppsalahem vad man kunde göra åt det. Men det var inte så mycket. Riva ett skatbo kunde man tydligen bara göra under en begränsad tid på året och det var enligt uppgift EU styrt när man fick göra det. Gosh! EU styr tydligen allt nu för tiden.



Under skatboet

Slänger med en bild på dammen också
Dammen artar sig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0