April, april

I går 1 april, var det underbart vårväder. På förmiddagen innan jag gick till jobbet rensade jag dammen och gjorde i ordning runt den. Sopade undan lite på plattorna och nu var det bara kratta kvar tyckte jag. Men å vad skönt det var i solen. Nä, trädgårdsmöblerna vore trevligt att ha framme nu. Tänk om jag vågar ställa upp dem också. Mja lite för tidigt är det nog, tänkte jag, men väldigt frestande. Tänk att kunna gå ut och sätta sig och dricka förmiddagskaffet i trädgården i morgon. Det har ju varit så fint nu några dagar. Jag åkte till jobbet och funderade under tiden hur jag skulle göra. 

När jag kom hem så, nä, jag ställer ut möblerna bestämde jag mig för. Sagt och gjort. Sopade undan gamla löv lite bättre och plockade upp presenningspaketet med möblerna. Ställde i ordning möblerna och vek ihop pressningen. Satt en stund och njöt av vårvärmen och trädoften från mina fina möbler. Tittade på dammen och funderade över om jag skulle sätta på fontänen i den. Fontänen fick vänta. Jag gick in. Klockan var ju ändå rätt mycket och jag hade sovit dåligt i några nätter. Men innan jag gick i säng satt jag och surra lite med Monc som var här och hon berättade om ett aprilskämt på stan. Någon hade delat ut lappar om att systemet hade rea. Reapriset skulle man få när man kom fram till kassan. Budskapet hade fallit i god jord. Många ville ha rea spriten. Tillslut hade man fått sätta upp lappar i entrén till systemet om att det hela var ett aprilskämt. Hehehe, tänkte jag. Glad att jag aldrig går till det apoteket. 

Ok. Efter en mycket god nattsömn vaknar jag av att det inte är så soligt ute. DET REGNAR. Eeee, vart tog värmen vägen? Tittar i tidningen och upptäcker att prognosen inte ser bättre ut de närmaste dagarna. Urk, det var inte vad jag hade väntat mig. Hade väl räknat med lite bakslag, men inte så fort. Tur att jag inte la undan presenningen utan att den ligger nära tillhands.


Må så vårgott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0