Våffeldagen

var i går. Efter att först varit på utvecklingssamtal på skolan ,och fått många lovord över vilken duktigt ung kvinna min yngsta dotter är, var jag till Villys och handlad våffelmix, grädde och jordgubbssylt. Ida gräddade vofflor medans jag vispade grädden och stekte plättar till mig (jag är glutenintollerant och kan inte steka våfflor i våffeljärnet). Sedan mys i soffan framför TV:n. Just när vi skulle bänka oss drar Du är vad du äter med Anna Skipper igång. Jag som har behov av att gå ned i vikt tyckte att det blev lite väl jobbigt att sitta och titta på det medan jag åt plättar med söt jordgubbssylt och grädde. Jag menar, jag hade bestämt mig för att "synda" och blev brutalt påmind om det  ;) Det blev istället Roomservis med Johnny och Mattias + lite mindre "dåligt" samvete. :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0