Semester?!

Nu sitter jag här, tillbaka till civilisationen.


Har varit på en otrolig rundtur genom halva Sverige. Från Vadstena i Östergötland till Lycksele i Lappland. Kan man få ut mer av semestern? Jag tror inte det. När jag kommer hem har jag varit ute på vift i 3 veckor. Tre veckor på väg genom Sverige och svenskkristenhet.


Jag började på klostret i Vassunda 1,5 mil söder om Vadstena. 5 absolut underbara dagar som jag längtar tillbaka till. Jag kan inte bestämma mig om det var klokast att börja med klostervistelsen eller om jag borde ha avslutat semestern med den.  Men hur som helst så tog jag sakerna i den ordning jag tog dem. Jag ångrar inte en sekund att jag åkte till klostret. Jag lärde mig så mycket på kort tid och fick många nya tankar att bearbeta. Dessutom i en helt underbar miljö. Jag var inte helt pigg på att åka när jag åkte, men som den syster sa som hjälpte mig med packnigen till bussen; Du kan ju alltid komma tillbaka. Och det är det inte omöjligt att jag gör.


Den här sommaren har jag gått igenom hela kristenheten. Jag har min hemvist i högkyrkligheten, besökt ett katolskt kloster, varit med på pingströrelsens konferens, Lapplandsveckan i Husbonliden. Och kommer avsluta det hela med trosrörelsens Europakonferens på Livets Ord i Uppsala om ca 1,5 vecka. Men jag har även haft lite mer andligt neutarala nedslag i Strömsund och Hudiksvall där jag har familj och släkt. Dessa neutala nedslag har jag nog behövt för att inte huvudet skulle gå i spinn av alla intryck. Men av allt jag har sett och varit med om under denna semester smäller klostret högst.



Må gott och ta det lugnt på semestern










En underbar tjänarinna :)                             Ps. Jag frågade om lov först


Klosterentrén


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0