April, april

Det finns många olika aprilskämt. Ett stående är aprilvädret. Det kan vara snöstorm och sommarvärme eller som idag, regn och grått. Allt ryms i april. Ett annat mindre roligt "aprilskämt" är det brev jag fick från Försäkringskassan i förra veckan. "Det finns en chans att du inte kommer vara sjuk resten av livet" var domen, därför fick jag inte full sjukersättning. Vad jag förstår får jag behålla den sjukersättning jag redan har men jag får inte 100 %. En liten chans att bli frisk?! Vad är den 1/100 eller 1000 eller millipromille eller... Det finns några få fall där fibro-patienter har blivit bra men det vanliga är att de inte blir det. Åtminstone har jag inte hört talas om så många som har blivit det. Snarare åt andra hållet. Som i mitt fall. Där man blir sämre och sämre. Jag får ringa FK på måndag och prata med dem om hur jag skall gå vidare efter detta beskedet. Ingen idé att göra det under påslovet som har varit denna vecka.

 

Under påsken var det många spännande gudstjänster på Ansgar. Allt från palmsöndagens procession med "palmblad" a la sälgkvistar till gravläggnings vesper och uppståndelse mässan och jag vet inte allt. ett roligt litet klipp från alla gudstjänster var onsdagens mässa med fotatvagning. Jo, du läser rätt, fotatvagning... Prästen, Bo Brander 2 meter över havet, böjer sig ned och tvättar våra fötter mitt under gudstjänsten. Inte på alla, det skulle ha tagit för lång tid och ryggen hade nog gått av på honom på kuppen. Nä, han hade valt ut några "offer" som representerar de olika generationer och vi fick sätta oss på första bänken tills det var dags. En väninna satte sig bakom mig när hon kom till mässan och hon undrade i sitt stilla sinne om jag inte hade tappat förståndet när jag helt plötsligt tar av mig skor och strumpor mitt under mässan. Hon hade inte en aning om vad som skulle hända. Jag var åtminstone LITE insatt i alla fall :D.


Jag skulle kunna berätta så mycket mer om alla gudstjänster och mässor men får nog göra det en annan gång. Jag var för en stund sedan ut i trädgården och tog lite bilder på krokusarna som har börjat blomma jag lägger upp ett par av de bästa bilderna (som inte blev så himla bra de heller :S)


Må gott

 

 

 


DSCF1834


DSCF1837



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0