Skitsaker

Haft en heldag på stan idag. Sitter här och är helt slut.

Först till skolan och gör skrivningen jag missade förra veckan. Sedan en snabb lunch innan jag träffar Ida för att följa henne till Stadium. Hon vill att jag skall titta på en t-shirt hon lagt undan. Hon köper den. Efter det till Kappahl för att titta på underkläder. Vi båda behöver lite nya sådana.

Trött och utschasad landar jag inne på Max med en cheeseburgare, pommes och milkshake. Jag vet, det är ingen smalmat, ok. När jag sitter där för att hämta andan innan jag åker hem, hör jag några fjortisa sitta och tjattra. Jag behöver inte precis tjuvlyssna, de pratar rätt högt. Försöker att stänga av för att få en stund för mig själv. När jag pular in pomes med kechup i fejan hör jag ordet - b a j s. ööö, jag sitter och äter. Sedan tar jag några djupa klunkar av milkshaken genom sugröret så kommer nästa ord - k i s s. Har dessa fjortisar regredierat till tre åringar eller? Jag är inte intresserad av dassprat när jag sitter och äter. Inte för att jag är väldigt kräsmagad, men det är inte trevligt.

Dasshumor är kul på just dasset. Där till finns det speciella böcker. Men i en restaurang även om det är en enklare sådan som en hamburgerrestaurang, är det inte så kul att behöva sitta och lyssna till den typen av ord. Jag saknar inte humor, är rätt behäftad med sjuk sådan typ galghumor. Och jag använder mig av den rätt ofta. Men dassprat vid matbordet, nej tack.




Toa i Kina ;) Hur har man skitsnack i denna obekväma tjejtoalett?
 Kina toalett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0