oj oj oj då

nu har det gått lång tid mellan mina inlägg igen.

Våren är på väg i full kraft här i Uppsala. På väg till jobbet idag hade tussilago tittat upp i dikeskanterna. I trädgården blommar krokusen Lövhögen som jag krattade i hop i lördags är nu mer eller mindre utspridd igen. Det är två anledningar till det. Den första heter Siri den andra är att det blåste och var lite kallt i går.

Siri ja. Denna lilla hårboll som kallas hund. Min dotters lillgooos. Hon älskar värmen som delvis har kommit hit. Att gå ut i trädgården hos mig är något av det roligaste som finns. Och lövhögen - är det roligaste som finns hos "momo". Att springa rak in i högen, längst in, där det är som djupast och bara försvinna in i allt prassel - H Ä R L I G T. Att matte och momo vill gå in ibland bryr jag mig inte om, tycks hon tänka. Men hon måste följa med då hon lätt får för sig att springa ut på vägen och där kör stora bilar som inte ser en liten valp på 1,5 kg.

Jag har gjort rent i dammen i går och fontänen är igång igen efter vintervilan. Men fiskarna får vänta inne i nästan 2 månader till innan de får flytta ut. Mer och jämnare värme måste till annars blir det fiskpinnar av dem. Trälådan som Monc snickrade åt mig i somras kommer att få olja och vattentätt innanmäte sedan kommer det jord och sand i den. Det finns lite planer för den men vi får se vad jag kan få till. Har någon tips på perenna kryddväxter som jag kan ha där?

Nu har solen gått i moln och det ser lite kallare ut ute men jag skall ta mig samman och knalla hem till min lugna härd. Sitter just nu på kontoret och skriver. Jag har fortfarande datastopp hemma. Måste ta tag i det snart.

Må gott i vårens solsken
                                                         
                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0