April väder......BURRR

När jag var barn sjöng vi en sång till advent som gick så här: Vinden susar i advent och vårt första ljus blir tänt ://
Nu skulle jag vilja sjunga: Vinden susar i april och vi skakar och blir blå://.
Det är snålblåst och regn och rusk här i Uppsala idag. Ville inte åka iväg till jobbet därför att det var sådan snålblåst. Frös ända in i märgen. Jag stannade till vid kaffeterian halvägs till jobbet och tog en kopp kaffe för att piggna till och tina lite, men vad hjälpte det? Det fanns en annan sång jag sjöng i skolan när jag var barn. Det var "vart tog den stygga lilla loppan vägen". Nu vill jag sjunga "var tog det fina vädret vägen, ingen som vet ingen som vet...".

SMHI kanske har svaret, kolla in den här länken: http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=9223&a=25592&l=sv.
 
Ps. Du får kopiera länken och klistra in den i adressfältet för att det skall fungera. Ds.

                     Må så väder gott                         


                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0