Semester á la Houdini!

 

Det låter det! Fast kanske inte så märkvärdigt ändå.


Jag befinner mig på sommarnöje. Mitt på en holme med vatten på tre sidor av mig. Det är jag, skogen, vattnet, fiskmåsarnas skri, kanadagässens dova skratt, och myggen. Myggen kan med min välsignelse utrotas från jordens yta.


Här om natten drömde jag om mygg stora som viggenplan som anföll mig med nosen som en hästkanyl. Fick ingen ro förr än jag satte på den elektriska myggjägaren. Jo, och där fick de flygfäna för att de attackera mig. Haha!


Tillbaka till Houdini. Jag var på dasset. När jag gick dit gick jag ut genom dörren och stängde den, utan en tanke på att jag inte hade nyckeln med mig. Vad göra? Det enda öppna fönstret var i tvättrummet (där duschen finns). Jag tar trappstegen som stod vid en vägg, sköt den framför mig på källartaket och stoppa in den före mig igenom det minimalistiska tvättrumsfönstret. Sedan när den var på rätt köl i tvättrummet fällde jag ut den. Sedan var det min tur. Jag är ingen liten kvinna och allt annat än smidig, men på något sätt lyckades jag få in högra benet på stegen och sakta och försiktigt pressa resten genom fönsterhålet och det gick på något märkligt sätt utan att jag puttade om kull stegen. När jag var igenom var det inga problem längre. Nu skall jag plocka bort stegen så jag kommer åt att duscha i morgon samt leta reda på alla häftstift som myggnätet för fönstret var fäst med så jag inte kliver på dem i morgon.


Ha en skön sommar kväll




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0