Sri Lanka

Jag flyttade bara 3 veckor innan jag åkte till Sri Lanka. Jag höll på med uppackning och städning ända tills jag skulle åka så väskan blev inte packad för än dagen innan... eller timmarna innan. Snacka om att vara sent ute även om jag hade varit iväg och vaccinerat mig mellan jobb - uppackning - städning samt att ett nytt pass blev klart på onsdagen innan avfärd. Och helt plötsligt sitter jag i ett flygplan på väg till Heathrow. En overklighetskänsla börjar infinna sig. Resan som jag hade vetat av i över ett halvår - helt plötsligt är jag på väg.



Att sitta på Heathrow i flera timmar är ingen hitt även om jag gillar flygplatser. Men vi fyllde tiden med en fika och gå och titta i butiker. Något vi inte fick missa var Herrods butik. Dyra saker men kul att se. Sista timmen ägnades åt att stirra på en tavla för att se vilken gate vi skull till. 30 min innan planet skulle gå dök gaten upp på tavlan. Sedan blev det att rusa. Heathrow är en gigantisk flygplats. Det tog ca 10 min att gå till gaten. Och ytterligare väntan innan vi fick gå om bord på planet.





Även när jag satt och väntade på att få gå ombord kändes det lite overkligt att jag var på väg. 



När vi såg avgångstavlan upptäckte vi att vi skulle mellanlanda på maldiverna. Exotiskt?! Jo, då jag hade kunnat stanna där.






Högsta punkten på Maldiverna är 2 m/h. En flodvåg skulle kunna skölja över hela ösystemet på nolltid. Eller en höjning av havet på några decimeter och allt skulle ligga under vatten.





Men en timme efter det att vi mellanlandat på Maldiverna var vi framme.




När vi kom ut från flygplatsen slog värmen emot oss. 33° i skuggan och hög luftfuktighet.

"Äventyret" hade börjat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0