Rösta?!

Valet närmar sig med stormsteg och här sitter jag villrådigare än vanligt. Vad skall man rösta på? Partierna har gått ihop i alianser. Röd-gröna (bruna blocket som är min benämning på det) och det blåa. En röst på ett parti i det ena eller andra blocket innebär en röst på det blocket partiet är med i. Pest eller kolera med andra ord. Ingen av dem är något alternativ för min situation. Blankröst har länge varit ett alternativ ända tills jag fick veta att blanka röster räknas bort som felaktiga röster. Vad gör man då?

Ett alternativ är att ta en blank röst och skriva "Missnöjespartiet" på den. Men hur många hänger med på det? Det lönar sig inte att göra det själv för då får det ju ingen effekt. 

Så upp till kamp

RÖSTA PÅ MISSNÖJESPARTIET


 Må gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0