JULVECKAN, FLYTTSTRESS OCH LITE ANNAT




Julveckan tar nu sin början. Vad är det som händer då? Jo, julstäd, tvätta, köpa julklappar, fixa lite julmat. Det är otroligt att man alltid lyckas vara ute i sistaminuten.

Den här gången har jag haft mycket annat för mig före jul än att tänka på julen. I mellandagarna måste jag börja med att rensa ut allt som inte skall vara kvar. Gå igenom allt som finns i mina ägor och minimera alla grejor till just ett minimum. För att sedan packa ned allt som blivit kvar i diverse lådor. 29 januari byter jag lägenhet med en familj i Ekeby. Om nu inte Uppsalahem får för sig att bytet inte är en god idé, fast de tyckte att verkade ok när vi pratade med dem på telefon, men flyttlasset planeras till sista helgen i januari.

När flytten är över så är det bara för mig att så fort som möjligt få ordning i min nya lägenhet och tvätta och packa för nästa äventyr - Siri Lanka. Jag kommer inte kunna pusta ut förrän någon gång mot slutet av mars. Jösses vilken rivstart på det nya året ;) Hoppas att resten av året blir lite lugnare.

Nu är denna dagen slut och det är jag också.

God natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0