Vart tog sommaren vägen?

Jag satt och lade pussel på datorn och använde bilder från mitt växande bildarkiv som pusselbilder. Jag hittade då bilder från april för ett år sedan och satt och funderade vart sommaren tog vägen, under tiden jag löste pusslet. Det har redan blivit höst. Riktigt vemodigt är det. Jag hyser en sorts hatkärlek till hösten. Den är underbar med alla sina färger och jag fyller också år då, men ändå...

Sommarvärmen är slut. Man vet att vintern snart kommer. Kyla, snö, snöglopp, snöslask, iskallt regn listan kan göras lång - väldigt lång. Då längtar jag till sommaren, solstänkta sandstränder palmer, varm bris mot kinden. Dofter av hav; av blommor och träd; ny klippt gräs; en strandpromenad i vatten kanten; middag på uteservering. Hur skulle jag klara vintern utan mina drömmar. Att resa låter sig inte möjliggöras med min miniinkomst, men att drömma kostar inte en krona. Så det får jag fortsätta göra.

En bild att drömma till som jag hittade på nätet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0