Gåta

Vad är det för skillnad mellan ungar och hundar?

I natt har Siri, min äldsta dotters hund, bytt sängar ett par gånger. Först somnade hon hos matte. Sedan i natt ville hon till momo = mig. Efter ett par timmar gick hon till baka till matte.

Jag kom och tänka på när barnen var små. Det kunde vara en nattlig karusell innan morgonen grydde. Barnen kom och trängde ut antingen mig eller deras pappa och då var det bara att flytta sig till en annan säng, sedan kom de efter och la sig där men då var sängen för smal och man flyttade sig igen.

Så till baka till gåtan.

Vad är för skillnad mellan ungar och hundar? Svar: Ingen.

Må gott.


Siri

Men momo, Jag har inte gjort något! Ja e heelt ooskyyyldig!

Kommentarer
Postat av: LaDolceVita

Hej!.. Nä.. Det är väl ingen skillnad vad det gäller "nattliga vandringar"... Alla mina fyra döttrar somnade alltid i sina sängar på kvällen, men konstigt nog så låg alla fyra i min säng på morgonen när jag vaknade. Det var fötter & ungar överallt! Hjälpte inte när jag bytte ut dubbel sängen mot 150 cm... Men nu är dem "nästan" stora. Det är bara minstingen på 16 år -så det händer inte längre....Rolig blogg du har!

2009-09-22 @ 12:05:05
URL: http://LaDolceVita.5min.se
Postat av: Karin

Hej LaDolceVita.

Välkommen till min lilla blogg. Kul att du gillar den. Nog har det varit en hel del nattvanringar här också, även efter det att jag blev själv med barnen. Men som sagt lillan har blivit stor och slut är det på den typen av nattvandringar. Nu är det bara jycken som vandrar mellan sängarna.

Må gott.

2009-09-22 @ 12:36:35
URL: http://grejsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0