I dag, igår och i morgon.

Vad gör du en dag som denna? Jag har kollat in olika blogar. Checkat upp kommentarer jag gjort på ett par ställen. Ett hade jag en replay på. Förövrigt sovs det här. Monc sover. Ida sover. Migränanfall, annars skulle hon inte sova så här dags. Hon har inte haft migrän på 7 år. Jag trodde den var helt borta - för altid. Stackars hon. Tur att vi hade gammal Imigran hemma. Den har gått ut i datum men verkar ändå ha fungerat, som tur är. Vi får se när hon vaknar. Själv skall jag duscha och åka till stan. Behöver akut en ny färgpatron till skrivaren. Väntar bara på att värktabletterna skall göra sitt så jag kan åka.

Igår satt jag större delen av dagen på blogspot. Prövade deras blogverktyg. Resultatet kan du se här. Jag är inte helt nöjd med bild presentationerna men kom nyss och tänka på att jag kanske skulle använda en annan mall så kanske det fungerar bättre, får pröva det senare framåt kvällen. Vill inte överge blogg.se. Har varit här i 1,5 år nu men jag överger blogg.aftonbladet. Det är lite väl överambitiöst att ha 3 bloggar, åtminstone för mig. Inläggen kommer till större delen att följas åt på båda. Det krävs en hel del av mig att skriva då jag är dyslektiker och måste köra stavningskoll och grammatik koll på det mesta jag skriver. Men det gör inte så mycket. Jag älskar att skriva. Och jag har trots allt en viss språkkänsla.

I morgon skall jag följa en väninna till hennes kyrka. Det skall bli spännande. Det är tydligen många fd Livets Ordare där. Kanske jag träffar någon jag inte har träffat på länge. Det vore roligt. Jag tror inte det spelar någon större roll vart man är med. Det finns fördelar och nackdelar med alla församlingar. De är som vi människor - har sina fel och brister men också starka sidor och gåvor. Det som spelar roll är var jag trivs och vart Gud vill att jag skall vara (stämmer förvånansvärt ofta överens).


Må gott och sköt om dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0