Whats up

Jag är emellanåt urdålig på att uppdatera bloggarna. Kanske inte riktigt lika dålig som Erik men ändå ;).


Vad har hänt sedan sist? hmm, jo. Mässor har jag varit på, och det är bra sådana. Tisdagarnas bibelstudier har varit kanon. Efter dem är det konte…, usch jag måste kolla stavningen, completorium, så skall det heta. Bra med klippa och klistra så att blir det rätt ;P Men i alla fall. Det är en underbar avslutning på tisdagarna. Så skönt och vilsamt. Det blir så lätt att somna när jag äntligen kommer hem och kan lägga mig. Onsdagsmässan är också ett sådant tillfälle. Jag älskar det. Gårdagens mässa var kanon. En underbar predikan om att förvalta sitt pund = sina förmågor, kunskaper och erfarenheter man har. Och ovanpå detta nattvard. I love it.


Vad kan jag berätta mer? Engelskan går inte så bra. Det har varit för mycket den här terminen. Först astma i närmare en månad innan jag kunde andas någorlunda normalt. Sedan eksemet som blossade upp och inte lät mig sova på nätterna och sedan den vanliga värken som gör att jag inte kommer iväg på kursen nu och då. Allt detta har gjort att jag har missat för mycket. Bara det att vara sjuk under en månad gör massor. Jag orkade inte öppna böckerna en gång och det är ingen hitt. Visst gick det bra på första skrivningen ändå, men andra gick inte så bra. Det som är bra är att jag inte behöver ha bråttom. Jag kan, som nu, göra om en kurs om det inte går bra.


Detta med att studera är rätt roligt. Jag har redan börjat fundera på vilket ämne jag skall ta här näst. Filosofi hade inte varit fel, men det finns inte på kursutbudet på komvux. Men det finns andra ämnen som är intressanta och som också skulle vara kul att läsa. Mmm, kurskatalogen är ett riktigt smörgåsbord att läsa. Vi får se om och hur mycket jag orkar med. Men jag har en regel. Inte mer än ett ämne i taget, annars blir det to much för lilla mig. Men allra först skall jag göra färdigt engelskan, både A och B kursen hade jag tänkt. Sedan får jag se vad som händer. Framtiden är som ett blankt papper. Just nu sitter jag och funderar på vad jag skall fylla det med. Men det är intressant och roligt, inte skrämmande.


Må gott



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0