Total destruction

Monica säger att jag borde ha olika blogginlägg på mina bloggar. Men det tänker jag inte... inte i dag ialla fall :P


Löven har fallit, tomatplantorna vissnat ned, rosenknopparna har frusit, de sista björnbären som inte han mogna har ruttnat på gren eller blivit frystorkad. Borde gå ut och kratta löven över rabatter och lägga löv i urnor för att skydda känsliga perenner mot vinterkylan. Jag borde ta in trädgårdsmöblerna och göra rent på plattorna inför våren. Jag borde byta ut trasiga lampor i ljuskedjan inför julen.

 

Men vad gör jag? Jag sitter här vid datorn och gör massa andra saker, som att blogga till exempel. Sitter och tänker på hårdplugga inför nationella provet även om jag har bestämt mig för att göra om den här kursen. Suttit och gjort halsband och örhängen på löpande band istället för att göra alla måsten. Men någon gång måste man göra alla måsten så det är väl bäst att jag sätter lite fart nu.

 

Må gott


 

 

DSCF1046


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0