Bilder från julpromenad

Jag och min mor var på promenad över isen på Vattlångssjön. Vi gick mot min bardoms badplats och vände och gick till baka till gården över "morfars" viken. Sjön är inte stor men lite långsträckt och ganska smal. Till ytan är den som Genesarets sjö i Israel fast Genesaretssjö är nästan helt cirkelrund. Jag tog en hel del bilder under tiden. Några lägger jag ut här på bloggen. Bilder på sommarladan kräver nog en liten förklaring. När mina barn var små så skojade morfar med dem och sa att tomten bodde där i sommarladan. Varje gång vi gick förbi hittade han på något spektakel och trissade upp dem till bristningsgränsen. Det blev nästan att de blev lite rädda för ladan som är gammal och gisten. En jul klädde han ut sig till tomte och kom tassandes bort ifrån ladan och började hamra mot husknuten. Ungarna sprang från rum till rum för att se tomten och verkligen kontrollera om han kom från sommarladan. Ida började nästan grina för att hon blev så rädd och upphetsad. Så den ladan har för oss lite speciella minnen.


Må gott


Sparv vid fågelhusetSommarladanTomtemor tittar framSommarladan i vinterljusVy över VattlångssjönVintrigt GrejsHolmenVattlångssjön i vinterljusVy ned mot SvedjaUrsprungsbyn i vinterljusMormor traskar över isen i morfars viken

Kommentarer
Postat av: Annies Fotoblogg

Jag gillar stugan i skogen, den var himla fin. :) Den sista bilden på första raden är min favorit, alltså den fjärde bilden :)

2009-01-09 @ 10:39:05
URL: http://annie90.blogg.se/
Postat av: Karin

Kul att du tyckte om bilderna. Jag håller med dig att den sista bilden på fjärde raden är en favo. Gillar den själv väldigt mycket.



Må gott

2009-01-09 @ 10:50:37
URL: http://grejsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0