Politiskt dravel

Skytte skriver om att Sahlin har besökt Trollhättan och SAAB krisen. Det kan man ju ha rätt mycket åsikter om. Jag kan se hur hon som en smilfink går runt bland de blivande arbetslösa och klappar dem på huvudet och ber om deras röster. “Rösta på oss så får ni arbete, vi står på de svagas sida tills vi har er röst. Absolut."  


Smile


Går nu SAAB i graven kommer det förstås att svida i min hjärta. SAAB har ju varit en del av min uppväxt. Vem har inte åkt en vrålande SAAB någon gång i sin ungdom? Nu håller jag inte före att man skall ge konstgjord andning till en industri som inte har en chans att överleva. Det är bättre att att satsa de pengarna till att stimulera nya industrier och kanske andra typer av jobb än att ge konstgjord andning till en industri som ändå inte kan överleva. Men hur det skall gå till är jag rädd för att de lärde och politiker kommer tvista om tills läget är försent.

 

Jag brukar ändra texten på den gamla söndagsskolesången “Jesus älskar alla barnen” När man kommer till “röd å vit å svart gör det samma har han sagt. Jesus älskar alla barnen på vår jord.” Då sjunger jag “Röd å grön å blå gör det samma har jag sett. Bara Jesus älskar fattig pensionär.” För det är så det är, var och en är sin framtids lyckas smed och har man inte styrkan, orken eller hälsan att vara sin egen smed så finns bara hoppet till sin skapare och Gud kvar.

 

Sköt om er och var rädd om varandra



Ps. Efter varje kolumn Skytte skriver så står det “Göran Skytte är författare och fri skribent” Nu är jag ju dyslektiker och under rätt lång tid läste jag “Göran Skytte är fortfarande fri skribent” Vi får väl hoppas att han fortsätter med det det. ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria Moberg

Mona Sahlin åkte redan i början på 90-talet till USA för att mediatränas och lära sig manipulera väljare. De pengarna verkar sossarna fått valuta för, men vad hjälper det mänskligheten. Vi är kallade att be för människor som ännu inte bytt Herre i sina liv och låt oss gemensamt be för ett genuint möte med Gud för Sahlins del! Jesus kom ju för att frälsa även henne:-)



2009-12-08 @ 16:48:22
URL: http://kristnabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0