Kissa ute?!


Vad är det med snön?
Den lyser upp i mörkret och ser vacker ut. Ungarna älskar att leka i den och... ja, visst! Jag kan hålla med dem och Siri också. Här om dagen dök hon rätt in i snön. Det var mjukt och kul och hela ansiktet var fullt med snö efteråt. Men kylan... Vad gör man med den.

Jag fryser som en tok och vill helst göra som Siri. Krypa ned under dubbla täcken och gömma mig. Säger jag till henne att det är dags att gå ut stirrar hon på mig med sina stora ögon och undrar om jag har blivit knäpp. När jag går ut och försöker locka henne så går hon så lång in i lägenheten som hon möjligen kan. Hämtar jag ut henne så ställer hon sig vid altandörren och skakar som en asplöv i en höststorm och gnäller och vill in. Nu! på en gång! inte sen om en stund! Inte kissa ute! Mommo du kan inte mena det! Skulle du vilja göra det själv? ser hon ut att vilja säga.

Ge mig och Siri sommarvärme nu. Sisådär 25 grader plus och solsken. Det skulle göra susen både för vovve och mommo.

Må gott




Siri.

Jo, det var jag som åt upp tomten och han var goood. mmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0