Passionsdrama och blåkulla farare.

Påskdagarna börjar idag. Dessa dramatiska dagar då allt hände. I kväll har vi nattvardsgudstjänst. Den kväll då Jesus instiftade nattvarden. Den natt han våndades i Getsemane. Den natt han befann sig i vinpressen. Då han överlät sig till Guds syfte med hans liv och då han överlämnade sig till människornas våld. Det dygnet när ondskan fick råda fritt med honom. Glöm aldrig detta bland alla påskkärringar, påskmat och godis. Men framför allt mins han uppståndelse och triumf.

Det är detta som vi firar. Många har nog glömt det för alla påskkärringar och ägg och kaniner och allt vad det är.
 
Om ni har läst mitt inlägg vid halowen så  kanske ni mins att jag hade lovat förning till alla blåkulla farare som kom till min dörr :) Detta godis finns nu på långbänken innan för dörren. Vi får se om det är några hugna kärringar som dyker upp. Jag misstänker att godiset inte blir kvar allt för länge i alla fall även om  påskkärringarna inte kommer till min dörr.

Må dubbelt gott ;)

Klippgraven
Gordons Golgata, klippgraven. 

Tom grav
Jesus är varken här eller i den grav som finns i Gravkyrkan i närheten. Jag har varit på båda ställena och han var inte där heller.


Passionsdramat i gravkyrkanPassionsdramat i gravkyrkanPassionsdramat i gravkyrkan Mosaik i Gravkyrkan

Här finns han...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0