Påskdagen

Sitter ute i solen och skriver på "mågens" bärbara. Fäglarna kvittrar, dammen porlar, flugorna surrar, en och en annan fjäril fladrar för bi. Det är varmt och gott i solen. Bakom mig har krusbärsbuskens blad börjat slå ut. Krokusen är på väg att blomma ut. Det är riktigt skönt ute. Har precis avnjutit min frukost vid trädgårds bordet. Blundar jag och lutar mig lite tillbaka kan jag gott tänka mig att jag är någon stans vid medlehalvet.

Våren! Uppståndelsens tid. Passar bra till påskdagens budskap. Efter tre dova och ledsamma dagar då lärljungarna var vilsna, sorgna och rädda kom budskapet denna morgon genom tre kvinnor. Han lever, han har uppstått. Men de kunde inte tro på det. Inte förr än de såg det med egna ögon. Samma budskap ger naturen oss när våren kommer. Det finns liv. Allt är inte dött, inte slut. Det finns en fortsättning.

Jag skall nu göra mig iordning för att besöka kyrkan och höra budskapet om livet.

Må gott och gå ut och känna solen, värmen, vårens dofter och upplev att HAN LEVER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0