Antik?!

Igår var jag på anikmässa. Det påminner om en gigantisk loppmarknad. En kommentar jag hörde bland kunderna var " när man går här och tittar tycker man att man gör fynd, när man kommer hem och fyndet har stått i hyllan ett tag är det bara ett loppisföremål".  Helt makalöst. Man säljer "antikviteter" som var nya i min barndom på 60- talet och 70-talet. Gode värld. Är jag antik? Blott 46 år gammal är jag tydligen antik!? Det hade förmodligen stämt om jag hade varit en pryl men tack gode Gud för att jag inte är det. Men hett ämne är stringhyllor och andra 50-tals prylar. Även saker från början av 60-talet börjar tydligen bli i hetluften (som mig kanske, hehe)

må gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0