Myror, myror, myror

God morgon

Här om dagen skickade Uppsala hem två ventilationsteckniker hit. Det var inte bara till mig utan de går runt i hela området. De skulle rensa ventilen i badrummet och fläkten i köket. Jag hade aldeles glömt bort att de skulle komma. Som tur var var jag hemma med en präktigt förkylning.

jag behövde tömma skåpet ovanför fläkten. Medan jag gjorde det så rensade tecknikerna ventilen i badrummet.
Rätt vad det är hör jag en liten förlägen harkling bakom mig.
 
-eee, du vet väl om att du har myror i badrummet?
Myror?!, om jag vet om myrorna. Det klart jag vet, sa jag. De verkar som om de bosätter sig i badrummet, hallen och i min dotters rum på vinterhalvåret. Hela området är en myrstack.
Då undrade han lite eftertänksamt vad Uppsala hem tänkte gör åt det. Tja, sa jag. Då får de ta hand om hela området. Det finns myror överallt och jag tror knappast att de tar in en offert från Anticimex på ett så stort jobb. 

På somrarna går det nästan inte sitta ute på min altan på framsidan. Det kryllar av myror. Har man suttit där en stund har man myror överallt, på benen, på magen, på armen, i brallan.  En och en kan dessa små svarta varelser vara rätt söta och charmiga. Men är de fler än två är de odrägliga. De finns över allt.

Den värsta myratacken jag har varit med om var när vi bodde i Gnarp. För er som känner till detta lilla samhälle finns det ett område som heter Röde. Där finns några längor med marklägenheter, påminner inte så lite om pensionärslägenheter,  vi bodde där under ett par år. Under hela lägenhetslängan fanns det myror, i drivor. De var över all, jag höll på att baxna när jag t o m fann myror i kylskåpet. Anticimex kom strödde ut lite myrmedel och åkte. Myrorna blev lite irriterade. Anticimex kom igen. Ännu mer myrmedel. Myrorna gick till attack. Reta inte upp ett helt myrsamhälle, jag bara varnar dig.  Därför försöker jag leva i något som skulle kunna liknas med samförstånd. Kom inte in i mitt kök och sovrum så skall jag inte utrota er. Det vore bra om vi kunde förhandla om min dotters rum också så hon kan sova i lugn och ro utan att vara rädd att en myra tycker att hennes säng är lika mysig som hon tycker. 

Sammanfattnings vis, de husdjur jag nu har är akvariefiskar och myror. Jag kanske skulle prova och se om fiskarna äter myror så jag inte behöver köpa någon räkmix åt dem. Det kanske slutar med att jag säger åt min tös att gå in i badrummet och plocka lite myror åt fiskarna, de behöver lite protein.

Ha det myrbra


Kommentarer
Postat av: monc

hmm.. myror.. gos or not..

2008-03-15 @ 10:18:26
URL: http://monc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0