Mikro- och makrovärldar

Hej!

Pastor Ulf Ekman har startat en blogg. Det skall bli spännande att följa den bloggens utveckling. Jag kan bara önska honom lycka till. En vännina trodde att det kommer väl att bli lite annan läsning än fiskar och myror i hans blogg och det stämmer nog väldigt bra. Jag menar Ulf Ekmans värld är hela den kristna världen i alla världsdelar, min värld är mitt hem och min familj, just fiskar och myror. Man skriver om den värld man känner bäst. Man måste börja någon stans och sedan kan man bara hoppas att den världen kommer att växa med tiden. Det är som med småbarn. Först mamma och pappa, syskon, far och morföräldrar, lekkamrater, deras syskon, skolan........
Även små barns värld växer med tiden. Och så även min, vill jag tro. Vill du läsa vad Ulf Ekman skriver, är bloggadressen: www.ulfekman.nu.

Må gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0