Catfight

Nu på förmiddagen satt jag ute och drack mitt förmiddagskaffe. Hade en bok med mig ut som jag lite förstrött försökte läsa i. Men solen var så skön och fåglarna kvittra och det är VÅR i liften. Jag la bort boken och satt och njöt istället.

När jag njöt som bäst kom en katt smygande från grannen. De har ett enklare staket för att hålla sin terrier på rätt sida av tomtgränsen och för att den inte skall springa ut på vägen när lusten faller på. Denna katt smög sig igenom staketet och tassade runt en stund på min gräsmatta. Gick fram och undersökte dammen, den mins kanske att det fanns småfisk där förra sommaren, nu är de på betryggande avstånd inne i akvariet. Katten gick runt dammen och undersökte den noga men insåg att den var tom på fisk. Här blev det ingen fiskelycka inte. Plötsligt kom en andra katt framfarandes. Nu trodde jag att den första skulle bli tokig. Men det visade sig att den första och andra katten var gamla polare. De gick runt en stund och nosade i min miniträdgård. Hittade några spännande dofter men mer var det inte. Den andra katten gick till min andra granne men den första dröjde sig kvar en stund. Nu kom en tredje katt. Den var inte så glad att hitta en främmande katt på sitt revir. Katterna stannade upp i varsitt steg när de såg varandra. Jag kunde fortfarande se katt nummer 2, så jag hade ögonkontakt med tre katter samtidigt. Allergi bomber tänkte jag. Jag brukar skicka en vattenstråle efter katter som kommer i närheten av mina ute platser, det brukar hjälpa att hålla dem på avstånd då jag är hyperallergisk mot just katter. Men nu var det lite spännande att se vad som skulle hända. Skulle katt 1 och 2 gadda sig ihop mot katt nr 3 eller skulle katt nummer 1 klara biffen på egen hand. Katt nummer 2 observerade tydligen inte katt nummer 3. Men 1 och 3 såg varandra. Och stod och mätte varandras styrka med blicken.


Jag satt spänd för att se om det blev ett ordentligt kattslagsmål eller om någon av dem skulle ge sig. Plötsligt far katt nummer 3 ut mot katt nummer 1. Jagar upp den i trädet hos grannen. Och där får den sitta en stund. Jag hann gå in och hämta kameran och ta några bilder på den innan den klättrade ned. Då har de båda andra katterna gått.


Jag får nog hålla koll på mina fiskar när de kommer ut på sommarnöje. Hehehe


Här är jägare som fick fly upp i trädet 




Jagad upp i träd

Jagad på väg ner från träd

Kommentarer
Postat av: Ida

söta katter

2008-04-16 @ 18:42:53
URL: http://bilddagboken.coolida89.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0